Ift sprog og kommunikation er børnene blevet meget bedre til at koncentere sig om at lytte på historier, høre hvad hinanden vil sige, række hånden op, når de vil sige noget og vente med at sige noget til barnet bliver valgt, vente på tur i forskellige sammenhænge, modtage kollektive beskeder, spørge hinanden om man f.eks vil kramme til stopdans samt danne rundkreds, når vi voksne siger til.
Desuden har Mejserne øvet sig i at være modige og sige sit navn højt i rundkreds og f.eks. fortælle vennerne hvilket legetøj, farve eller frugt, der hver især er ens ynglings slags.
De har også i grupper, skulle vise hvilket dyr, som de imiterede. Den anden gruppe klappede, når de havde gættede hvilket dyr det var.
Vi voksne er ligeledes blevet overrasket over, hvor gode børnene har været til at huske, hvad Ylvas bamser hedder og hvilke historier, som bamserne hver især har været med gennem forløbets ti gange.
Børnene er også blevet klart bedre til at slappe af og lytte til meditations og yoga delen.
Mange af de områder som børnene har udviklet sig på, er kompetencer, som vi normalt først ville arbejde med, når børnene bliver ugler.
Vi har oplevet, at børnene har haft stort udbytte af dramaleg og vil fremover fortsætte med flere af elementerne.