Ude på legepladsen øver Mejserne sig på at kommunikere med hinanden. De øver sig i at fastholde lege med de andre børn, f.eks. ved at sige “Vent på mig”, “Nu cykler vi” og “Kom nu vi går over i Mudderkøkkenet”. Mejserne øver sig også på at begynde en ny leg ved f.eks. at sige “Skal vi ikke cykle” “Nu gider vi ikke det her mere” eller “Kom nu går vi ned at gynger”. Gennem kommunikation i legen øver Mejserne sig i at have “bestemme retten”, men de øver sig også i at gå på kompromis for at opretholde legen.
I dag har vi haft fokus på hvordan Mejserne kommunikere med hinanden. I løbet af frokosten er der mange af Mejserne der har gode samtaler kørende. I dag var der flere af Mejserne der snakkede om myggestik, samtalen startede med at en af Mejserne sagde at han havde et myggestik samtidig med at han viste hvor det var. Under frokosten er der også nogle af Mejserne der holder en pause og dermed ikke snakker så meget. Under frokosten snakker vi voksne også med hele børngruppen og giver dem kollektive beskeder, det kunne f.eks. være, at vi efter sommerferien skal være store Svaner.
Ude på legepladsen øver Mejserne sig på at kommunikere med hinanden. De øver sig i at fastholde lege med de andre børn, f.eks. ved at sige “Vent på mig”, “Nu cykler vi” og “Kom nu vi går over i Mudderkøkkenet”. Mejserne øver sig også på at begynde en ny leg ved f.eks. at sige “Skal vi ikke cykle” “Nu gider vi ikke det her mere” eller “Kom nu går vi ned at gynger”. Gennem kommunikation i legen øver Mejserne sig i at have “bestemme retten”, men de øver sig også i at gå på kompromis for at opretholde legen.
0 Comments
Leave a Reply. |
Mejse BlogHer kan Ifølge med i hvad Jeres barn har oplevet Kategorier
All
Archives
January 2021
|