I dag var desværre vores sidste gang med Ylva. Børnene har hver især virkelig udviklet sig på mange områder i løbet af dramaforløbet.
Ift sprog og kommunikation er børnene blevet meget bedre til at koncentere sig om at lytte på historier, høre hvad hinanden vil sige, række hånden op, når de vil sige noget og vente med at sige noget til barnet bliver valgt, vente på tur i forskellige sammenhænge, modtage kollektive beskeder, sprøge hinanden om man f.eks vil kramme til stopdans samt danne rundkreds, når vi voksne siger til.
Desuden har de øvet sig i at være modige og sige sit navn højt i rundkreds og f.eks. fortælle vennerne hvilket legetøj, farve eller frugt, der hver især er barnets ynglings slags.
De har også i grupper, skulle vise de andre hvilket dyr, som de imiterede, og den anden gruppe har klappet af gruppen, når de gættede det.
Vi er ligeledes blevet overrasket over, hvor gode børnene har været til at huske, hvad Ylvas bamser hedder og hvilke historier bamserne, som de hver især var med i.
Børnene er også blevet klart bedre til at slappe af og lytte til meditations og yoga delen.
Mange af de områder som børnene har udviklet sig på, er kompetencer, som vi normalt først arbejder på, når børnene er ugler. Vi har oplevet, at børnene har haft stort udbytte af dramaleg og vil fremover fortsætte med flere af elementerne.
Ift sprog og kommunikation er børnene blevet meget bedre til at koncentere sig om at lytte på historier, høre hvad hinanden vil sige, række hånden op, når de vil sige noget og vente med at sige noget til barnet bliver valgt, vente på tur i forskellige sammenhænge, modtage kollektive beskeder, sprøge hinanden om man f.eks vil kramme til stopdans samt danne rundkreds, når vi voksne siger til.
Desuden har de øvet sig i at være modige og sige sit navn højt i rundkreds og f.eks. fortælle vennerne hvilket legetøj, farve eller frugt, der hver især er barnets ynglings slags.
De har også i grupper, skulle vise de andre hvilket dyr, som de imiterede, og den anden gruppe har klappet af gruppen, når de gættede det.
Vi er ligeledes blevet overrasket over, hvor gode børnene har været til at huske, hvad Ylvas bamser hedder og hvilke historier bamserne, som de hver især var med i.
Børnene er også blevet klart bedre til at slappe af og lytte til meditations og yoga delen.
Mange af de områder som børnene har udviklet sig på, er kompetencer, som vi normalt først arbejder på, når børnene er ugler. Vi har oplevet, at børnene har haft stort udbytte af dramaleg og vil fremover fortsætte med flere af elementerne.