I dag hørte vi som de andre gange først historie om abe og pindsvin. I dag handlede det om, at de legede indianer og cowboyer med deres ven, elefanten. Legen blev for vild og abe blev ved et uheld skubbet, faldt og slog sig.
Vi kan se at børnene er meget opmærksomme og lever sig ind i historierne med bamserne, der omhandler situationer i børnenes hverdag.
Desuden hørte vi en fortælling udfra Ylvas kort, børnene er koncentrerede og gode til at fortælle hvad kortene forestiller.
Vi var også delt op i to grupper igen, hvor børnene fortalte deres navn og ynglingsfrugt og vi andre i gruppen gentog barnets navn og ynglings frugt.
På skift viste den ene gruppe den anden en følelse kun ved brug af mimik og lyd. Når de andre børn kunne gætte følelsen, så rakte de hånden op før, at de fortalte deres gæt. Mejserne er efterhånden blevet ret gode til at vente med at sige noget, til de bliver spurgt. Det var følelserne: glad, vred, bange og ked af det, som vi talte om i dag.
Udover historiefortællingerne var der bla også stopdans som sidst, hvor vi krammede forsigtigt, rørte hinandens hænder, fingerspidser og andre dele af kroppen.
Børnene var denne gang helt med på, hvad legen gik ud på og var gode til at passe på hinanden.
Til slut havde vi en lang afslapningsseance, hvor vi lå på de stribede måtter og lyttede til Ylvas musik og kigge op i himmelen eller havde lukkede øjne.
Vi kan se at børnene er meget opmærksomme og lever sig ind i historierne med bamserne, der omhandler situationer i børnenes hverdag.
Desuden hørte vi en fortælling udfra Ylvas kort, børnene er koncentrerede og gode til at fortælle hvad kortene forestiller.
Vi var også delt op i to grupper igen, hvor børnene fortalte deres navn og ynglingsfrugt og vi andre i gruppen gentog barnets navn og ynglings frugt.
På skift viste den ene gruppe den anden en følelse kun ved brug af mimik og lyd. Når de andre børn kunne gætte følelsen, så rakte de hånden op før, at de fortalte deres gæt. Mejserne er efterhånden blevet ret gode til at vente med at sige noget, til de bliver spurgt. Det var følelserne: glad, vred, bange og ked af det, som vi talte om i dag.
Udover historiefortællingerne var der bla også stopdans som sidst, hvor vi krammede forsigtigt, rørte hinandens hænder, fingerspidser og andre dele af kroppen.
Børnene var denne gang helt med på, hvad legen gik ud på og var gode til at passe på hinanden.
Til slut havde vi en lang afslapningsseance, hvor vi lå på de stribede måtter og lyttede til Ylvas musik og kigge op i himmelen eller havde lukkede øjne.